Sidebar

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

20
Σαβ, Απρ

ΠΟΕΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΘΕΜΑ:   Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη

ΣΧΕΤ.:   α.   ΠΔ 432/1983 (ΦΕΚ Α΄ 16, « Υγειονομική Περίθαλψη των Στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος, καθώς και των μελών της οικογενείας τους»)

              β.   Ν. 4504/2017 (ΦΕΚ Α΄ 184, «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις»)

              γ.   Ν.4676/2020 (ΦΕΚ Α΄ 67, «Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις.»)

              δ.   ΥΑ ΕΑΛΕ/Γ.Π. 50108/2020 (ΦΕΚ Β΄ 5006, «Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων παραλαβής από τον ΕΟΠΥΥ, επεξεργασίας και εξόφλησης λογαριασμών φαρμάκων από ιδιωτικά φαρμακεία συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ, για τα στελέχη Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής»)

              ε.    Ν.5018/2023 (ΦΕΚ Α΄ 25, «Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις»)

              Κύριε Υπουργέ.

 Η Ομοσπονδία μας προσπάθησε κατά το διάστημα πριν την ψήφιση του (ε) σχετικού να αναδείξει τα πολύ σοβαρά προβλήματα που υπήρχαν στο αρχικό νομοσχέδιο, προτείνοντας παράλληλα λύσεις. Ένα εξ αυτών των προβλημάτων θα αναδείξουμε σήμερα.

 Ως γνωστόν η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των στρατιωτικών βασίζεται στο (α) σχετικό, το οποίο κατ’ επανάληψη έχει διαπιστωθεί ότι χρήζει επικαιροποίησης. Εντούτοις, με τη λιτή διατύπωση του άρθρου 21 του (ε) ομοίου, έχει καλλιεργηθεί στις Ελληνίδες και τους Έλληνες στρατιωτικούς η εσφαλμένη εντύπωση ότι προσεχώς θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τα φαρμακεία που είναι συμβεβλημένα με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.). Όμως είναι έτσι τα πράγματα;

 Το 2017 με το (β) σχετικό ψηφίστηκε (ως άρθρο 69) η αντίστοιχη πρόνοια για το ΛΣ-Ελ.Ακτ., η οποία τροποποιήθηκε με το άρθρο 44 του (γ) σχετικού. Ανατρέχοντας στο εν λόγω νομοθέτημα, διαπιστώνουμε κατ’ αρχάς ότι υπάρχει μια πλήρης πρόβλεψη περί την όλη διαδικασία από την οποίαν προκύπτουν ως ήταν αναμενόμενο, αφενός η αναγκαιότητα δημοσίευσης ΚΥΑ, αφετέρου η αναγκαιότητα ύπαρξης ειδικών πιστώσεων. Εντούτοις, το άρθρο 21 του (ε) ομοίου δεν εμπεριέχει αντίστοιχο εύρος λεπτομερειών και προβλέψεων.

 Πράγματι, εντός του ιδίου έτους με την τροποποίηση, δημοσιεύθηκε η (δ) σχετική ΚΥΑ που καθορίζει τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες τα στελέχη του ΛΣ-Ελ.Ακτ. μπορούν να εξυπηρετούνται από τα υπόψιν φαρμακεία. Ωστόσο, υφίστανται και περιορισμοί (πχ για φάρμακα υψηλού κόστους).

 Αν και ευελπιστούμε ότι η ρύθμιση του προαναφερθέντος άρθρου 21 έχει λάβει υπόψιν τις ιδιαιτερότητες προς συμπλήρωση και βελτιστοποίηση των υφιστάμενων διατάξεων, πρόσθετους προβληματισμούς προκαλεί η παράγραφος 11 του άρθρου 95 του (ε) ομοίου, σύμφωνα με την οποίαν «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Υγείας, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις της παρεχόμενης υπηρεσίας του άρθρου 21, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.».

 Κατόπιν των ανωτέρω τίθενται τα κάτωθι ερωτήματα:

α.   Έχει δρομολογηθεί η δημοσίευση της αναγκαίας ΚΥΑ για να ξεκινήσει εν λόγω παροχή υπηρεσιών προς τα στελέχη των ΕΔ και πότε πρόκειται να δημοσιευθεί;

β.   Έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι πόροι για την κάλυψη των δαπανών ή θα βρεθούμε πάλι προ του γνωστού πινγκ πονγκ περί (αν)αρμοδιότητος;

γ.   Έχουν σχεδιαστεί οι απαιτούμενες διαδικασίες για τον όλο μηχανισμό εξυπηρέτησης των στελεχών των ΕΔ;

δ.   Λαμβανομένων υπόψιν των ιδιαιτεροτήτων του (α) ομοίου στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ποιοι είναι οι όροι και προϋποθέσεις που αναμένεται να καθοριστούν κατόπιν εισηγήσεως του ΔΣ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και γιατί αυτό δεν έγινε κατά το αρχικό στάδιο, πριν την ψήφιση του εν λόγω άρθρου;