Sidebar

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

20
Σαβ, Απρ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΘΕΜΑ : Στήριξη Ακριτικών Περιοχών

ΣΧΕΤ : Το υπ’ αριθμ. 004 από 18-Ιαν-19 έγγραφό μας

1. Κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη που δραστηριοποιείται η Ένωσή μας στην περιφερειακή ενότητα της Καλύμνου, αφουγκραζόμενοι πλήρως, τόσο τις μοναδικές ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης περιοχής, όσο και τις ανησυχίες των μελών μας αλλά και τις σχέσεις των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων με τις τοπικές κοινωνίες, ασχοληθήκαμε με πλήθος θεμάτων, μέρος των οποίων αφορούσε στα ακριτικά νησιά μας.

2. Σε αυτή τη γωνία της Πατρίδας μας που κάθε τόσο βρίσκεται στο επίκεντρο της ειδησεογραφίας εθνικών θεμάτων, έχουμε διαπιστώσει στην πράξη ότι οι Ελληνικές σημαίες δεν κυματίζουν κατόπιν συνεννοήσεως, από συνήθειο ή μόνο σε Εθνικές επετείους, αλλά καθημερινά σε κάθε σπίτι, σε κάθε δημόσιο χώρο, κίνηση που αποδεικνύει το υψηλό φρόνημα των ακριτών μας.

3. Στο πλαίσιο των γενικότερων δραστηριοτήτων μας, προ σχεδόν δύο ετών, αναδείξαμε με το σχετικό, ένα ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα που αφορούσε το δημοτικό σχολείο των Αρκιών και τον μοναδικό μαθητή του, ο οποίος τότε παρακολουθούσε τα μαθήματα της Δ’ τάξης, προσπαθώντας να αναδείξουμε την αγωνία αυτού του παιδιού για μάθηση, όπως εξάλλου διαπιστώσαμε και από κοντά.

4. Ο μικρός Χρήστος όμως, παρακολουθεί πλέον τα μαθήματα της Στ’ τάξης του δημοτικού και ακόμα δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα της μη ύπαρξης Γυμνασίου, προκειμένου να δοθεί σε αυτό το παιδί η ευκαιρία που προβλέπει το Σύνταγμα των Ελλήνων για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Αυτό συνεπάγεται ότι, λαμβανομένης υπόψιν της Ελληνικής γραφειοκρατίας, ο χρόνος για ανάληψη ενεργειών δείχνει να τελειώνει.

5. Πρόσφατα υπήρξε σειρά από άρθρα, καθώς και συνεντεύξεις ή αφιερώματα διαφόρων ΜΜΕ για το θέμα, όπου σε όλες τις περιπτώσεις εξωτερικεύεται η έντονη ανησυχία της δασκάλας του παιδιού, προκειμένου αυτό να μπορέσει να συνεχίσει τις σπουδές του. Μάλιστα, εξωτερικεύεται και το, κατά τα λοιπά, κοινό μυστικό, ότι στους Αρκιούς, οι κάτοικοι επιλέγουν να σταματούν την, κατά τα λοιπά υποχρεωτική, εκπαίδευση στο τέλος του δημοτικού σχολείου, ελλείψει άλλης λύσης, δημιουργώντας έτσι μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία: αφού δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι μαθητές δεν λειτουργεί Γυμνάσιο και αφού δεν λειτουργεί Γυμνάσιο δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι μαθητές, διαιωνίζοντας καθ’ αυτόν τον τρόπο τον φαύλο κύκλο.

6. Ωστόσο, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ευκαιρία που παρουσιάστηκε κατά το έτος που διανύουμε και συγκεκριμένα η, έστω και με τη δυσάρεστη κι ανελαστική αφορμή του COVID-19, αλματώδης πρόοδος σε πολλά επίπεδα, μεταξύ άλλων και στην τηλεκπαίδευση, δεν πρέπει να πάει χαμένη.

7. Κατόπιν των ανωτέρω και με δεδομένο ότι, ένα νησί τόσο μικρό, που βρίσκεται τις εσχατιές του ανατολικού Αιγαίου και συχνά δεν έχει ούτε καν τις βασικές καθημερινές παροχές και που, πεισματικά, διατηρεί ψηλά τις ελληνικές σημαίες, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μια ακόμα «δαπάνη» του ελληνικού κράτους, όταν μιλάμε για την εκπαίδευση έστω ενός παιδιού, του αύριο του τόπου του, θεωρούμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να δοθεί λύση έστω και τώρα, με το συνδυασμό της λειτουργίας Γυμνασίου σε συνδυασμό με παροχή τηλεκπαίδευσης, ώστε η λύση να μην είναι για μία ακόμα φορά η εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ελλείψει άλλης δυνατότητας και παρακαλούμε για την ανάδειξη αυτού του ιδιαίτερα σημαντικού θέματος.

8. Επικουρικά σας επισυνάπτουμε δύο ενδεικτικές πρόσφατες συνεντεύξεις της δασκάλας του δημοτικού (από την εφημερίδα Ροδιακή και τον ιστότοπο human stories, καθώς και σύνδεσμο αντίστοιχης ραδιοφωνικής της ιδίας στο Radio Proto5 (https://www.youtube.com/watch?v=j3reFC1hcoo&feature=emb_title) προκειμένου να διαφανεί η έκδηλη ανησυχία.

ΕΣΠΕΕΚΑ 040/2020 Στήριξη Ακριτικών Περιοχών (Αρκιοί) by ΠΟ ΕΣ on Scribd