Sidebar

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

05
Κυρ, Ιουλ

ΠΟΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ΘΕΜΑ : Πολιτική Χορήγησης Ενυπόθηκων Δανείων

α. ΠΔ της 21/31.10.1932 (ΦΕΚ Α΄ 387, «Περί κωδικοποιήσεως Νόμων  ‘’ περί Μετοχικού Ταμείου Πολεμικού Ναυτικού’’»)

β. Ν.1264/1982, (ΦΕΚ Α΄ 79, «Για τον εκδηµοκρατισµό του συνδικαλιστικού κινήµατος και την κατοχύρωση των συνδικαλιστικών ελευθεριών των εργαζοµένων»)

γ. Φ.951.1/2/09/71887/06.3.2009/ΓΕΝ

δ. Απόφαση Επιτροπής Νομισματικών και Πιστωτικών Θεμάτων Τραπέζης της Ελλάδος 281/13.2.2009

ε. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 252/13.2.2020 έγγραφό μας

στ. Φ.950/702/2020/Σ.593/30.4.2020/ΜΤΝ

Αξιότιμε κε Υπουργέ.

Όπως γνωρίζετε, το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠκΔ) έπαυσε να χορηγεί ενυπόθηκα δάνεια, με χαμηλό επιτόκιο, προς εξυπηρέτηση των υπαλλήλων και λειτουργών του δημοσίου, μεταξύ των άλλων και των εν ενεργεία στρατιωτικών.

Με το (ε) σχετικό έγγραφό μας, ζητήσαμε από το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού (ΜΤΝ) να μας γνωρίσει εάν οι μέτοχοί του (εν ενεργεία υπηρετούντες στο ΠΝ) μπορούν να κάνουν χρήση ενυπόθηκων δανείων, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 91 και 101 του (α) ομοίου.

Με το (στ) σχετικό έγγραφό του το ΜΤΝ μας απήντησε ότι απαγορεύεται σε πρόσωπα ή επιχειρήσεις η κατ΄ επάγγελμα χορήγηση δανείων ή λοιπών πιστώσεων, εφόσον δεν έχει παρασχεθεί προς το σκοπό αυτόν ειδική άδεια της Τράπεζας της Ελλάδας, άδεια που έχει παρασχεθεί προς το Ταμείο, μόνο για τοκοχρεωλυτικά δάνεια. Μάλιστα επισημαίνει (το ΜΤΝ) ότι η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες, κατά αδιάλειπτη και πάγια πρακτική των εκάστοτε Διοικήσεών του (του ΜΤΝ)  καθώς αποτελούσε και αποτελεί διακινδυνευμένη επενδυτική επιλογή, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επενδυτικές πρακτικές του Ταμείου, ανέλαβε δε (το ΜΤΝ) τις απαραίτητες ενέργειες περί κατάργησης των διατάξεων των άρθρων 91 και 101 του (α) σχετικού.

Από τα εις χείρας μας ευρισκόμενα έγγραφα προκύπτει σαφέστατα ότι η Τράπεζα της Ελλάδας, δια του (δ) σχετικού και σε απάντηση του (γ) ομοίου, ενέκρινε αυτό που της ζητήθηκε, δηλαδή αποδέσμευση διαθεσίμων κεφαλαίων και επαύξηση χρηματικού ποσού του ΜΤΝ για τη χορήγηση προσωπικών δανείων στους μετόχους του και όχι ενυπόθηκων δανείων, αφού κάτι τέτοιο δεν της ζητήθηκε. 

Κατόπιν των ανωτέρω προκύπτουν αβίαστα συμπεράσματα τα οποία γεννούν εύλογα ερωτήματα, ως εξής:

  • Τι θα πράξετε εάν σας ζητηθεί να καταργήσετε τις σχετικές διατάξεις της καταστατικής νομοθεσίας του ΜΤΝ περί χορήγησης ενυπόθηκων δανείων στους μετόχους του;
  • Γιατί το ΜΤΝ (ως ΝΠΙΔ που εξυπηρετεί τα συμφέροντα εν ενεργεία στρατιωτικών) ωθεί με την άρνησή του να χορηγεί ενυπόθηκα δάνεια, παρότι η χορήγησή τους προβλέπεται ρητά στη νομοθεσία (άλλο εάν δεν εφαρμόζεται από χρόνια πρακτική των διοικήσεών του), σε πιστωτικά ιδρύματα; Είστε υπέρ ή κατά αυτού;
  • Γιατί, τόσο το ΜΤΝ όσο και τα λοιπά ΜΤ, λαμβάνουν αποφάσεις για τους μετόχους τους (εν ενεργεία στρατιωτικούς) χωρίς τη συμμετοχή και σύμπραξη των ιδίων, μέσω των εκλεγμένων εκπροσώπων των σωματείων τους;
  • Πότε θα ενεργοποιήσετε την παρ. 18 του άρθρου 30Γ του (β) σχετικού, σύμφωνα με την οποία ένας (1) εκπρόσωπος από κάθε δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση των εν ενεργεία στρατιωτικών, συμμετέχει υποχρεωτικά στο ΔΣ του αντίστοιχου Μετοχικού Ταμείου και των υπ΄ αυτών λογαριασμών, ώστε επιτέλους να αποκτήσουν λόγο και τα εν ενεργεία στελέχη των ΕΔ στα Μετοχικά Ταμεία τους, με τις εισφορές των οποίων δυναμώνουν, στις αποφάσεις που λαμβάνονται για τα ίδια ερήμην τους;

Αναμένοντας την απάντησή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία.