Sidebar

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

03
Παρ, Δεκ

ΠΟΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ΘΕΜΑ : Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παιδιών (ΚΕΦΠ/ΝΝΠ)

Αξιότιμε κε Αρχηγέ.

Με το παρόν έγγραφό μας, σας καταστούμε κοινωνό της αγωνίας των συναδέλφων μας υγειονομικών που υπηρετούν στο Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παιδιών του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά (ΚΕΦΠ/ΝΝΠ), όπως τούτη μας μεταφέρθηκε από την Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Π.Π.Α.), όχι για τα ίδια αυτά καθεαυτά τα στελέχη, αλλά για τα παιδιά (προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας) των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) και των Σωμάτων Ασφαλείας (ΣΑ), που παρουσιάζουν αναπτυξιακές διαταραχές και φιλοξενούνται στο υπόψη Κέντρο.

Η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού στα πλαίσια της συνεχούς αναβάθμισης των κοινωνικών παροχών στις οικογένειες του Στρατιωτικού και Πολιτικού Προσωπικού της, απεφάσισε το Νοέμβριο του 2006 τη δημιουργία του Κέντρου Ειδικής Φροντίδας Παιδιών, αποστολή του οποίου είναι η αξιολόγηση και θεραπευτική παρέμβαση των παιδιών προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας που παρουσιάζουν αναπτυξιακές διαταραχές, που αφορούν σε: α) ειδικές δυσκολίες στη μάθηση (δυσλεξία, δυσαναγνωσία, δυσγραφία, δυσαρθρογραφία, ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες), β) διαταραχές λόγου, άρθρωσης, ομιλίας (δυσαρθρία, βατταρισμό, δυσπραξία, κ.λ.π.), γ) ελλειμματική προσοχή με η χωρίς υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα, δ) διαταραχές συμπεριφοράς (επιθετικότητα, κατάθλιψη, δυσκόλως χειριζόμενα παιδιά, παιδιά με χρόνια νοσήματα, κ.λ.π.), ε) διαταραχές, στη λεπτή αδρή κινητικότητα και στ) ήπια διάχυτη διαταραχή της ανάπτυξης, ενώ σκοπός του είναι: α) τη βελτίωση της απόδοσης και προσαρμογής των παιδιών, προσχολικής και σχολικής ηλικίας, στο σχολικό περιβάλλον, την ελαχιστοποίηση και καλυτέρευση των προβλημάτων συμπεριφοράς και λόγου, την ανάπτυξη όλων των δυνατοτήτων τους, ώστε να μπορέσουν να αποδώσουν το μέγιστο δυνατόν των ικανοτήτων τους και να ενταχθούν ομαλά, στο σχολικό και κοινωνικό σύνολο, β) την υποστήριξη, καθοδήγηση και ενθάρρυνση της οικογένειας του παιδιού, για αποτελεσματική συμμετοχή, στην προσπάθεια της βελτίωσής του, γ) την παροχή βοήθειας και υποστήριξη παιδιών με χρόνια νοσήματα (καρκίνο, νεφροπάθειες, κλπ), που παραμένουν σπίτι και χάνουν σχολικές ώρες και απομακρύνονται από το φιλικό παιδικό περιβάλλον, δ) την παροχή υποστήριξης στις οικογένειες και στα παιδιά που βιώνουν θανάτους προσφιλών ατόμων, ή χωρισμούς γονέων καθώς και χρόνια προβλήματα των γονέων.

Το κέντρο λειτουργεί καθημερινά από 08.00 πμ έως 09.00 μμ και το Σάββατο από 09.00 έως 03.00 μμ, ενώ από την έναρξη λειτουργίας του έως σήμερα έχουν αξιολογηθεί και δεχθεί θεραπευτική παρέμβαση πάνω από 4000 παιδιά όχι μόνο των οικογενειών στελεχών των ΕΔ αλλά και από το ΛΣ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και οικογενειών ΜΠΥ του ΥΕΘΑ.

Πέραν των ανωτέρω και εκτός της κοινωνικής προσφοράς του Πολεμικού Ναυτικού και των ΕΔ στις οικογένειες των στελεχών τους με την αξιολόγηση και θεραπευτική αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους στο σχολικό οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον, στόχος του Κέντρου είναι και η εφαρμογή προγραμμάτων ανίχνευσης εκείνου του παιδικού πληθυσμού προσχολικής ηλικίας που δυνητικά θα παρουσιάσει προβλήματα στο μέλλον με σκοπό την πρώιμη παρέμβαση και την έγκαιρη διάγνωση και θεραπευτική παρέμβαση και για τον λόγο αυτό πολύ πριν από την έναρξη της κάθε νέας σχολικής περιόδου (Απρίλιο - Ιούνιο) εκτιμούνται στο ΚΕΦΠ αφενός μεν τα παιδιά που πρόκειται να παρακολουθήσουν το νηπιαγωγείο ή την Α΄ Δημοτικού για τη διαπίστωση της σχολικής τους ετοιμότητας, αφετέρου παιδιά της Β΄, Γ΄, Δ΄ Δημοτικού για την ανίχνευση προβλημάτων που δεν έχουν εντοπισθεί.

Στο ΚΕΦΠ/ΝΝΠ υπηρετούν σήμερα τέσσερις (4) γυναίκες Αξιωματικοί (ΥΝ) του ΠΝ, οι οποίες στελεχώνουν τις εξής θέσεις: α. επόπτρια του ΚΕΦΠ, β. ειδική αξιολογήτρια, γ. προϊσταμένη του παιδαγωγικού τμήματος - ειδική αξιολογήτρια και υπεύθυνη εκπαιδεύσεως και προμηθειών και δ. ειδική παιδαγωγός, οι οποίες πέραν του πτυχίου της Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ - ΑΣΕΙ) που κατέχουν, είναι και κάτοχοι τίτλων παιδαγωγικών σχολών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), αλλά και πολύ καλά εκπαιδευμένα στελέχη, με πολλαπλά σεμινάρια και επιμορφώσεις στην ειδική αγωγή.

Οι ως άνω Αξιωματικοί (ΥΝ) ΠΝ του ΚΕΦΠ/ΝΝΠ, εξυπηρέτησαν από τον Μάρτιο 2021 έως και τον Αύγουστο 2021 τις έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν στα μεγάλα εμβολιαστικά κέντρα, γεγονός που είχε ως συνέπεια να επηρεαστεί η ομαλή διδασκαλία των παιδιών κατά τους τελευταίους μήνες της ακαδημαϊκής χρονιάς. Με την είσοδο του Οκτωβρίου 2021, το ΠΝ επανήλθε, ζητώντας και πάλι από τις ίδια ως άνω Αξιωματικούς (ΥΝ) ΠΝ του ΚΕΦΠ/ΝΝΠ, να στελεχώσουν, εκ περιτροπής, τα μεγάλα εμβολιαστικά κέντρα. Αυτό είναι πασιφανές ότι θα δημιουργήσει πολύ σοβαρή διαταραχή στην ομαλή πορεία των μαθημάτων των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, στα οποία είναι απολύτως απαραίτητη η απρόσκοπτη πορεία της εκπαιδεύσεώς τους, λόγω της ιδιαίτερης φύσης των μαθησιακών δυσκολιών, αλλά και κατόπιν μίας ιδιαίτερης χρονιάς, οπότε και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση την οποία και έτυχαν τα - εν λόγω - παιδιά, είχε ως συνέπεια τη μη ολοκλήρωση των μαθημάτων ως έπρεπε, καθώς η διά ζώσης εκπαίδευση στην ειδική αγωγή τυγχάνει αναντικατάστατη.

Η συνεχής εμπλοκή των ανωτέρω Αξιωματικών (ΥΝ) ΠΝ σε θέσεις των μεγάλων εμβολιαστικών κέντρων με την ταυτόχρονη απουσία τους από το ΚΕΦΠ/ΝΝΠ, θεωρούμε ότι  θα έχει ως συνέπεια την απώλεια εκπαιδεύσεως των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ίδια και τις οικογένειες των στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω παρακαλούμε για την ενημέρωσή σας και την παρέμβασή σας, ώστε το εν θέματι κέντρο, που με τόσο αγάπη και ισχυρή βούληση δημιουργήθηκε και λειτουργεί εδώ και τόσα χρόνια, να μην απαξιωθεί και πολύ περισσότερο τα παιδιά που απασχολούνται εκεί να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους απρόσκοπτα, έχοντας τη (σιωπηρή, δια παραμονής των αυτών στελεχών) διαβεβαίωση ότι οι δάσκαλοί τους θα βρίσκονται δίπλα τους, όποτε και όπως τους χρειαστούν.

Ας μην εγκαταλείψουμε τα παιδιά αυτά. Μας χρειάζονται. Σας χρειάζονται. Διατηρήστε ανοικτή την αγκαλιά που τους προσφέρατε.

Ευελπιστώντας ότι θα δείτε και θα παρέμβετε με ειλικρίνεια στο πρόβλημα, παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία.

ΠΟΕΣ 1387/2021 ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ by ΠΟ ΕΣ on Scribd