Sidebar

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

16
Τρι, Απρ

ΠΟΕΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΘΕΜΑ : Στήριξη Ακριτικών Περιοχών

ΣΧΕΤ : Yπ΄ αριθμ. πρωτ. 040/09.10.2020 έγγραφο Ε.Σ.ΠΕ.Ε.ΚΑ.

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί.

Σας αποστέλλουμε, συνημμένως, το σχετικό έγγραφο της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.ΚΑ.) με το οποίο προσεγγίζεται το ιδιαιτέρως ευαίσθητο και σοβαρό θέμα της εκπαίδευσης του μοναδικού μαθητή του δημοτικού σχολείου Αρκιών, το οποίο, αν και εκφεύγει των αρμοδιοτήτων μας, εντούτοις είμαστε υποχρεωμένοι ως ευαίσθητοι Έλληνες πολίτες ταγμένοι στο καθήκον της υπεράσπισης της Χώρας και των πολιτών της, να το αναδείξουμε και να ενισχύσουμε όλες εκείνες τις φωνές που επιζητούν τη λύση του.

Πιο συγκεκριμένα, όπως έχει αναδειχθεί ήδη από τις αρχές του  2019, στους Αρκιούς δεν λειτουργεί γυμνάσιο, με αποτέλεσμα να αποτελεί σύνηθες φαινόμενο οι μαθητές να εγκαταλείπουν το σχολείο μόλις ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους στο δημοτικό, αφού δεν υφίσταται βιώσιμη και ρεαλιστική εναλλακτική λύση.

Κατά τα ίδια «πρότυπα», αν και το θέμα αναδείχθηκε όταν ο μαθητής παρακολουθούσε τη Δ΄ τάξη του δημοτικού, πλέον παρακολουθεί τη Στ΄ τάξη και ουδεμία εξέλιξη έχει υπάρξει, παρά το γεγονός ότι η φετινή χρονιά σηματοδότησε την ενεργοποίηση εντελώς καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων στο δημοτικό σχολείο, όπως της ηλεκτρονικής τάξης και της τηλεκπαίδευσης.

Θεωρούμε περιττό να αναφέρουμε ότι η περιφερειακή ενότητα Καλύμνου, στην οποίαν ανήκουν μεταξύ άλλων και οι Αρκιοί, είναι μία περιοχή που διαρκώς βρίσκεται στο επίκεντρο της ειδησεογραφίας, ενώ οι Αρκιοί είναι ένα νησί που διαρκώς βρίσκεται σε πάγια βάση στο στόχαστρο της γείτονος χώρας.

Για το λόγο αυτό παρακαλούμε θερμά να στηρίξετε έμπρακτα τους ακρίτες μας, αφουγκραζόμενοι την αγωνία της δασκάλας του μαθητή του δημοτικού σχολείου, καθώς και την έκκληση της Ε.Σ.Π.Ε.Ε.ΚΑ., ώστε να ενεργοποιηθούν οι κατάλληλοι μηχανισμοί που θα δώσουν οριστική λύση στο πρόβλημα, με τη συνδυαστική λειτουργία γυμνασίου και παροχή τηλεκπαίδευσης ή εναλλακτικά την εξεύρεση ισοδύναμης λύσης.

Δεν είναι δυνατόν εν έτει 2020 να γίνονται συζητήσεις περί του αν η, κατά τα λοιπά, υποχρεωτική εκπαίδευση είναι όντως υποχρεωτική και ιδίως σε μία τόσο ευαίσθητη περιοχή της Πατρίδας μας.

..............

ΘΕΜΑ : Στήριξη Ακριτικών Περιοχών

ΣΧΕΤ : Το υπ’ αριθμ. 004 από 18-Ιαν-19 έγγραφό μας

1. Κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη που δραστηριοποιείται η Ένωσή μας στην περιφερειακή ενότητα της Καλύμνου, αφουγκραζόμενοι πλήρως, τόσο τις μοναδικές ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης περιοχής, όσο και τις ανησυχίες των μελών μας αλλά και τις σχέσεις των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων με τις τοπικές κοινωνίες, ασχοληθήκαμε με πλήθος θεμάτων, μέρος των οποίων αφορούσε στα ακριτικά νησιά μας.

2. Σε αυτή τη γωνία της Πατρίδας μας που κάθε τόσο βρίσκεται στο επίκεντρο της ειδησεογραφίας εθνικών θεμάτων, έχουμε διαπιστώσει στην πράξη ότι οι Ελληνικές σημαίες δεν κυματίζουν κατόπιν συνεννοήσεως, από συνήθειο ή μόνο σε Εθνικές επετείους, αλλά καθημερινά σε κάθε σπίτι, σε κάθε δημόσιο χώρο, κίνηση που αποδεικνύει το υψηλό φρόνημα των ακριτών μας.

3. Στο πλαίσιο των γενικότερων δραστηριοτήτων μας, προ σχεδόν δύο ετών, αναδείξαμε με το σχετικό, ένα ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα που αφορούσε το δημοτικό σχολείο των Αρκιών και τον μοναδικό μαθητή του, ο οποίος τότε παρακολουθούσε τα μαθήματα της Δ’ τάξης, προσπαθώντας να αναδείξουμε την αγωνία αυτού του παιδιού για μάθηση, όπως εξάλλου διαπιστώσαμε και από κοντά.

4. Ο μικρός Χρήστος όμως, παρακολουθεί πλέον τα μαθήματα της Στ’ τάξης του δημοτικού και ακόμα δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα της μη ύπαρξης Γυμνασίου, προκειμένου να δοθεί σε αυτό το παιδί η ευκαιρία που προβλέπει το Σύνταγμα των Ελλήνων για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Αυτό συνεπάγεται ότι, λαμβανομένης υπόψιν της Ελληνικής γραφειοκρατίας, ο χρόνος για ανάληψη ενεργειών δείχνει να τελειώνει.

5. Πρόσφατα υπήρξε σειρά από άρθρα, καθώς και συνεντεύξεις ή αφιερώματα διαφόρων ΜΜΕ για το θέμα, όπου σε όλες τις περιπτώσεις εξωτερικεύεται η έντονη ανησυχία της δασκάλας του παιδιού, προκειμένου αυτό να μπορέσει να συνεχίσει τις σπουδές του. Μάλιστα, εξωτερικεύεται και το, κατά τα λοιπά, κοινό μυστικό, ότι στους Αρκιούς, οι κάτοικοι επιλέγουν να σταματούν την, κατά τα λοιπά υποχρεωτική, εκπαίδευση στο τέλος του δημοτικού σχολείου, ελλείψει άλλης λύσης, δημιουργώντας έτσι μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία: αφού δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι μαθητές δεν λειτουργεί Γυμνάσιο και αφού δεν λειτουργεί Γυμνάσιο δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι μαθητές, διαιωνίζοντας καθ’ αυτόν τον τρόπο τον φαύλο κύκλο.

6. Ωστόσο, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ευκαιρία που παρουσιάστηκε κατά το έτος που διανύουμε και συγκεκριμένα η, έστω και με τη δυσάρεστη κι ανελαστική αφορμή του COVID-19, αλματώδης πρόοδος σε πολλά επίπεδα, μεταξύ άλλων και στην τηλεκπαίδευση, δεν πρέπει να πάει χαμένη.

7. Κατόπιν των ανωτέρω και με δεδομένο ότι, ένα νησί τόσο μικρό, που βρίσκεται τις εσχατιές του ανατολικού Αιγαίου και συχνά δεν έχει ούτε καν τις βασικές καθημερινές παροχές και που, πεισματικά, διατηρεί ψηλά τις ελληνικές σημαίες, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μια ακόμα «δαπάνη» του ελληνικού κράτους, όταν μιλάμε για την εκπαίδευση έστω ενός παιδιού, του αύριο του τόπου του, θεωρούμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να δοθεί λύση έστω και τώρα, με το συνδυασμό της λειτουργίας Γυμνασίου σε συνδυασμό με παροχή τηλεκπαίδευσης, ώστε η λύση να μην είναι για μία ακόμα φορά η εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ελλείψει άλλης δυνατότητας και παρακαλούμε για την ανάδειξη αυτού του ιδιαίτερα σημαντικού θέματος.

8. Επικουρικά σας επισυνάπτουμε δύο ενδεικτικές πρόσφατες συνεντεύξεις της δασκάλας του δημοτικού (από την εφημερίδα Ροδιακή και τον ιστότοπο human stories, καθώς και σύνδεσμο αντίστοιχης ραδιοφωνικής της ιδίας στο Radio Proto5 (https://www.youtube.com/watch?v=j3reFC1hcoo&feature=emb_title) προκειμένου να διαφανεί η έκδηλη ανησυχία.

ΠΟΕΣ 1476/2020 ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΟΥΣ ΑΡΚΙΟΥΣ by ΠΟ ΕΣ on Scribd

ΕΣΠΕΕΚΑ 040/2020 Στήριξη Ακριτικών Περιοχών (Αρκιοί) by ΠΟ ΕΣ on Scribd