Sidebar

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

14
Κυρ, Απρ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΘΕΜΑ:   Στρατιωτικά Νοσοκομεία (Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών)

ΣΧΕΤ.:   α.   Ν.5018/2023 (ΦΕΚ Α΄ 25, «Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις»)

              β.   Υπ’ αριθμ. πρωτ. 169/2024 έγγραφο ΠΟΕΣ

              γ.   Υπ’ αριθμ. πρωτ. 189/2024 έγγραφο ΠΟΕΣ

 

   1.   Σε συνέχεια των σχετικών (β) και (γ) αποκαλύψεων της Ομοσπονδίας αλλά και σοβαρών δημοσιογραφικών ιστοτόπων ως προς κρυφίως προγραμματιζόμενες αλλαγές εις βάρος, αφενός του υγειονομικού προσωπικού, αφετέρου των στρατιωτικών νοσοκομείων, οφείλουμε να σας μεταφέρουμε τις αγανακτισμένες αντιδράσεις των στελεχών του ΠΝ.

 

   2.   Με αφορμή τις ιδιαίτερα δυσάρεστες αποκαλύψεις, που για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνονται από έγγραφα που είδαν το φως της δημοσιότητας, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι το Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών χτίστηκε με δαπάνες:

               α.   Των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών του ΠΝ, τα οποία αποπλήρωναν επί δεκαετίες από το 1948 δάνειο που είχε συνάψει το ΜΤΝ, μέσω κράτησης στη μισθοδοσία τους (ΝΙΝ). Για να είμαστε απόλυτα ακριβείς, αν και το δάνειο έχει αποπληρωθεί προ πολλού, εν λόγω κράτηση εξακολουθούσε να καταβάλλεται ακατάπαυστα για την περαιτέρω ενίσχυση των ναυτικών νοσοκομείων. Προς επίρρωσιν τούτου, εν λόγω ειδική σχέση των στελεχών του ΠΝ (και του ΛΣ-Ελ.Ακτ) με τα ναυτικά νοσοκομεία και ιδίως το ΝΝΑ ισχυροποιήθηκε με το άρθρο 38 του (α) σχετικού. Υπενθυμίζουμε ότι η εν λόγω κράτηση καταβάλλεται ως πρόσθετη, πέραν των λοιπών κρατήσεων για υγειονομική περίθαλψη.

               β.   Του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού.

               γ.   Του Ταμείου Εθνικού Στόλου.

 

   3.   Επιπλέον των ανωτέρω, το ΝΝΑ έχει επεκταθεί, τόσο με οικείες δαπάνες (πχ το 1997, του ΜΤΝ και του ΤΕΣ), όσο και με διαχρονικές ευεργεσίες. Περιττό να αναφέρουμε ότι το κράτος ανέκαθεν απουσίαζε επιδεικτικά από τις ανάγκες του νοσοκομείου, εκτός από τις φορές που μερίμνησε για την επιβάρυνσή της λειτουργίας του με κάθε πιθανό τρόπο (μερική ένταξη στο ΕΣΥ το 2010-11, επιβάρυνση προϋπολογισμού με συσσώρευση απλήρωτων οφειλών, αποψίλωση προσωπικού για κάλυψη αναγκών τρίτων φορέων όπως του ΕΣΥ, κλπ).

 

   4.   Κατόπιν των ανωτέρω προκύπτει ξεκάθαρα ότι η Πολιτεία δεν έχει κανένα δικαίωμα να προβεί στην οιανδήποτε ενέργεια «υπεξαίρεσης» του ΝΝΑ,  στερώντας στα στελέχη του ΠΝ το δικαίωμα πρόσβασης σε αυτό. Και μόνο ότι για να κλειστεί ραντεβού πολλές φορές απαιτούνται μήνες, αρκεί ως δείγμα έμπρακτης υποβάθμισης της δημόσιας Υγείας. Υπό αυτό το πνεύμα, αδυνατούμε να αντιληφθούμε γιατί δεν έχει ήδη υπάρξει μια ξεκάθαρη επίσημη διάψευση από το ΥΠΕΘΑ.

 

   5.   Επειδή ανάμεσα στα στελέχη του ΠΝ εξακολουθεί να επικρατεί πάρα πολύ βαρύ κλίμα, μιας και η χθεσινή δημοσίευση της ΚΥΑ για το «επίδομα Στόλου» δείχνει να διαψεύδει πανηγυρικά τις εξαγγελίες που δόθηκαν μόλις λίγες μέρες πριν (και την οποίαν ΚΥΑ θα σχολιάσουμε προσεχώς), θέλουμε να πιστεύουμε ότι η Πολιτεία θα εγκαταλείψει άμεσα κάθε σενάριο που θα οδηγήσει σε περαιτέρω αποψίλωση των Ναυτικών Νοσοκομείων από προσωπικό (το οποίο ξεκάθαρα θα οδηγηθεί σε δραματική αύξηση των παραιτήσεων και στα νοσοκομεία).

 

   6.   Το προσωπικό του ΠΝ έχει αποδείξει διά των παραιτήσεων ότι δεν θα ανεχθεί καμία, κανενός είδους, περαιτέρω υποβάθμιση, αφαίρεση Δικαιωμάτων και προβολή. Όπως κι αν μετουσιώνεται ένα δυσμενές αποτέλεσμα (εν προκειμένω, σταδιακή απεμπόληση του θεμελιώδους, θεσμοθετημένου δικαιώματος της πρόσβασης, όχι απλώς στη δημόσια Υγεία, αλλά συγκεκριμένα στα ναυτικά νοσοκομεία, σχέση που βρίσκεται σε άμεση συνάφεια με τη γενικότερη ναυτική παράδοση της Πατρίδος μας), έχει τεθεί ευθέως ένα ηχηρό και αδιαπραγμάτευτο «ΩΣ ΕΔΩ», το οποίο θέλουμε να πιστεύουμε ότι έχει γίνει απολύτως κατανοητό.

 

   7.   Υπό αυτό το πνεύμα υποστηρίζουμε πλήρως τα αιτήματα της Ομοσπονδίας έναντι των στρατιωτικών νοσοκομείων και του υγειονομικού προσωπικού, προς μέρος του οποίου, εάν δεν σφάλλουμε, εξακολουθούν να υφίστανται οικονομικού επιπέδου εκκρεμότητες, οι οποίες οφείλουν να επιλυθούν το συντομότερο. Η Υγεία χρειάζεται στήριξη, όχι αποδυνάμωση. Η πρόσβαση στην Υγεία είναι συνταγματικώς κατοχυρωμένο Δικαίωμα, όχι "φιλέτο".